prachtige wereld

Vanmorgen moest ik er natuurlijk uit, toen ik de mist en de bevroren witte bomen buiten zag.

vorstelijk versierd
vorstelijk versierd

Maar ik had mijn statief mee moeten nemen. Nu was het door het matige licht niet mogelijk om een heel groot diafragma te kiezen, wat met een macro natuurlijk echt moet, wil ik alles van de tak scherpte geven.

V (17 van 1)k
knop

De knoppen aan de bomen vertoonden ijspegels die alle kanten opgingen. Dat vind ik dan zo wonderlijk! Hoe groeit zo’n pegeltje eigenlijk? Als je goed kijkt zie je miniscule ijskristallen naast elkaar. Uit de verte lijkt het een pijlpunt. Van dichtbij is de pegel een geometrisch perfect opgebouwd object. En al die pegeltjes samen veranderen de wereld in een waar sprookje. IJswit en verstild. Om bij weg te dromen.

V (6 van 1)k
roosje met heel veel ‘dorentjes’

Ik loop dan zomaar een half uurtje bijzonder te genieten van alle verschillende soorten pegeltjes. Totdat het besef van kou ook in mijn handen doordringt en ik weer naar binnen spring voor een lekkere bak hete thee.

 

 

Leave a Reply

