Geheel of een deel

Ik heb een bos bloemen gekregen. Een prachtige bos bloemen. Met een boodschap van dankbaarheid er aan. Ik geniet heel erg van bloemen. Ik verbaas me altijd over de diversiteit in kleuren en ben zo dankbaar dat ik die kleuren kan zien en ervan kan genieten. En dan de verscheidenheid aan bloemen! Zo intrigerend. Ik wil ze altijd fotograferen. Maar wat heb ik er aan steeds weer bloemen te fotograferen? In ieder geval geniet ik ervan om ze in beeld te brengen, zoals ze daar staan te stralen. De boodschap van liefde klinkt de hele dag vanaf mijn tafel.

bos kleuren
bos kleuren

Maar terwijl ik dan bezig ben met fotograferen, besef ik dat minder nog steeds meer is. Minder scherpte en één aandachtspunt, het liefst één richting. Zo zegt een detail veel meer over de rijkdom op mijn tafel.

B (3 van 1)k
takje paarse bolletjesbloemtjes

Toch wil ik ook gebruik maken van de bonte kleurenpracht terwijl ik er gedeeltelijk goed in beeld breng.

het moeilijke fotografisch rood
het moeilijke fotografisch rood

Rood is een vreselijk moeilijke kleur voor de camera, maar het spat er wel uit, terwijl het diepe paars het rood omringt. Het lijkt haast een koraal of een ander onderwatergroeisel.

B (2 van 1)k
of het bijna zelf licht geeft

“Het kán allemaal,” moet de bloemist gedacht hebben: roze, paars, rood, oranje, geel. De distel naast de roos, de ranonkel naast het exotische.

mannelijk groen
mannelijk groen

En dan is er ook nog het robuuste naast al dat fleurige. Sierlijk als een danser op zijn eigen podium.

 

 

Leave a Reply

