Tegenslag en geluk

Het leven zit vol verrassingen. Vorige week had ik een afspraak voor een shoot staan. Zoals iedere lezer weet, is mijn ene camerabody bij de technische dienst van Nikon en wat iedere lezer nog niet weet, bij het shooten van een jong stel begon mijn andere body traag te worden en soms zelfs ongehoorzaam. Tsja, zonder goede apparatuur kan niet één fotograaf goed werken. Ik toog dus naar de winkel voor een leen-exemplaar voor de shoot die mij te wachten stond. Toen merkte ik opeens dat ik ouder word en minder flexibel. Ik heb een tijd met het instructieboekje gezeten om te lezen hoe ik mijn eigen instellingen op deze leencamera kon instellen. Het gaf me spanning als ik iets niet vinden kon op het menu van de camera of de snelle instellingen via de knopjes op de camera. Het gaf me tijdens de shoot ook spanning, want ik begreep niet alles van de camera. Thuisgekomen waren de foto’s gelukkig wel bijna allemaal prachtig en scherp. Voor even ben ik dan zo blij en opgelucht! Deze mensen kan ik in ieder geval een goed product helpen. Het zal waarschijnlijk wel weer jaren in hun woonkamer hangen.

Het was prachtig weer! En het was zo leuk om weer met een hele familie op te trekken. Ik knipte in de huiskamer gewoon wat verder en door de creativiteit van een grote oom en de nieuwsgierigheid van een kleine neef kon ik dit mooie moment vastleggen.

geheim
geheim

Het is zo’n heerlijk moment om met een familie over de hei te darren of in een speeltuintje te shooten. De grootouders met hun kinderen op een enorme schommel, of de grootouders met de kleinkinderen op de glijbaan. Het geeft vrolijke beelden, en een prachtige herinnering van het samenzijn. “Kopportretten” vind ik nog altijd vaak het mooist. De lichtjes in iemands ogen, de ontspanning van het moment.

B (86 van 98)k
genieten van het samenzijn

 

Leave a Reply

