Cadeaus

Opeens is er een tijd van shoots die allemaal een cadeau zijn aan familie van de klant. Tsja, die kan ik dus niet in mijn weblog of op facebook plaatsen. Dat neemt niet weg, dat ik er wel iets over kan vertellen.  Als een klant zichzelf in fotovorm aan iemand cadeau geeft, dan zegt dat iets van de klant. Hij of zij vindt dat de relatie met degene die het cadeau krijgt zo is dat die het ook op waarde zal schatten. De mens voor mijn lens weet wat hij vanbinnen waard is, anders zou hij of zij zichzelf uiterlijk niet cadeau geven. Dat is een geheim dat ik langzamerhand in mijn fotopraktijk aan het ontdekken ben. Die mensen die op de foto gaan, weten dat die ander hem of haar een mooie plek in huis gaat geven. Een plaats om veel naar te kijken. Want er is een diepe verbinding tussen mijn model en degene die de afbeelding krijgt. De persoon die dit cadeau krijgt, ziet niet alleen die buitenkant. Die persoon ziet de hele mens. Die verbindt de lichtjes in de ogen met de lol die ze samen hebben gehad, de manier waarop diegene staat of zit met hoe zij samen hebben gestaan of gezeten. Het cadeau zegt ook alles over de persoon die het cadeau krijgt. Die persoon heeft grote waardering voor mijn klanten.

Dit is iets waarover ik me verwonder en waar ik heel blij van word. Het maakt de klant voor de lens namelijk niet zo uit hoe hij of zij er uit ziet. Dat is van veel minder belang, dan het plezier van de bevestiging van de relatie met degene die het cadeau krijgt. Ik vind het dus helemaal niet erg dat ik die foto’s niet op internet kan plaatsen, omdat het geheim en het plezier dan bedorven zouden zijn. De verrassing moet groot en de indruk van het cadeau moet blijvend zijn. Ik werk graag mee aan dit soort cadeaus. Het is bijzonder kostbaar om jouw glimlach aan een van je geliefden te schenken. Die waarde blijft.

Intussen ging ik wel met mijn zwemclub op stap en nam mijn nieuwe 10-24 mm objectief mee. Tsjonge, dat is errug leuk!

naamloos-0441-1
De Broeker Veiling

 

Leave a Reply

