Bruidsshoot

September is een mooie maand om te trouwen. Vooral als het die dag niet regent. Voor mij als fotograaf is het weer wel bepalend voor een deel van mijn werkwijze. Alles wat buiten gebeurt vereist andere instellingen dan het werken met en zonder de flitser binnen en ook daar zijn uitdagingen. Het mooie van de bruidsshoots is, dat het steeds weer anders en steeds weer even geweldig prachtig is. De mannenschoenen bijvoorbeeld. Vrouwen kunnen er wat van, maar mannen dus ook. Wat een variatie en wat een mogelijkheden!

even heerlijk ontspannen...
even heerlijk ontspannen…

Nou… ontspannen kon het bruidspaar niet, toen ik dit plaatje maakte. Ze hingen breed in de buikspieren maar verweten me niets. Tof he?
Het mooiste moment vind ik, wanneer de ringen worden omgedaan. Ontroerend om te zien hoe dit teken van hun verbond met zorg is uitgekozen, prachtig is gegraveerd en bijzonder mooi past bij elke bruid en bruidegom.

naamloos-0406-2-1k
voor altijd de jouwe

Mijn eigen man is meestal mijn assistent bij het doen van bruidsshoots. Hij is zeer alert, een tijdbewaker, houdt het schema in de gaten en waarschuwt me voor mooie momenten. Hij zorgt dat ik drinken krijg als ik dorst heb en sjouwt met mijn spullen.
Vorige week was het bruidspaar zeer attent. Er was ook voor ons een zeer smakelijke lunch in het restaurant en na de kerkdienst een heerlijk bakje koffie met bijbehorend supergebakje. Toen we daarna ruim anderhalf uur in de auto zaten terug naar huis voelde ik me heel moe maar zó verzorgd, alsof het een beetje vakantie was.

Leave a Reply

