Vriendinnenshoot

Vanmorgen een vriendinnenshoot. Het weer was te mooi om waar te zijn. De zon was bijzonder helder, de lucht totaal blauw. Ik maakte me enigszins zorgen, misschien was dit weer te veel licht om mooie opname te kunnen maken. Maar met veel plezier heb ik gewerkt. Die meiden, behalve de jarige, wisten tot vandaag niet dat ze een shoot kregen. Maar ze konden er de lol wel van inzien en hadden hun best gedaan om de schok te verwerken en zich mooi op te maken bij de jarige thuis.

naamloos-0082-2-1h
Puur plezier

Zoals bij veel shoots krijg ik te horen dat “ze” zich niet thuis voelen voor de lens. Toch merk ik dan dat door de sfeer die intussen in de groep is gekomen: die van puur plezier, er een glimlach met sprankeltjes op de gezichten ligt. Alle gevoel over zichzelf raakt naar de achtergrond door het weer en de sfeer. En dan heb ik precies wat mijn logo ook zegt: “Een goed portret laat het hart zien.”

:) Niet mee te werken.
🙂 Niet mee te werken.

En die sfeer komt er dan steeds meer in, naarmate de portretsessie geweest is. Niet meer aan een modale glimlach te krijgen, gewoon het pure plezier, omdat meiden niet kunnen stoppen met de ene opmerking na de andere te plaatsen. Tsja, daar ga je dan als fotograaf. Wat had ik het beroemde “lunch hoog in de wolkenkrabber in aanbouw te New York” na willen doen, maar ja, dan had ik het toch anders aan moeten pakken, denk ik, misschien.

Het grappige is, dat ik het plezier achteraf nog een keer beleef, wanneer ik dit moment in ongeveer 15-voud aan mij voorbij zie trekken. Op werkelijk niet één plaatje van dit serietje doen ze allemaal normaal, er is er steeds één die iets anders verzint. Dat maakt me dan weer vreselijk aan het lachen.

Leave a Reply

