Ruitersport

Een vormgever van een lifestyle blad belde me op om te vragen of ik nog wat foto’s had over verschillende onderwerpen, waaronder de ruitersport. Ik besloot er dan maar vanmiddag wat te gaan maken en belde het Ruitersportcentrum Harderwijk op. Gelukkig mocht ik komen om te fotograferen. Ik werd heel hartelijk ontvangen. Twee prachtige jonge vrouwen wilden wel rijden, terwijl ik aan het shooten ging.

naamloos-0086-24h
hard gewerkt voor de shoot

Ik moest eerst kijken hoeveel licht ik had. Gelukkig was er sluierbewolking, zodat de schaduwen niet al te donker werden. Het was met recht ideaal weer voor dit klusje, het werd zelfs warm op een gegeven moment. Het is niet makkelijk om bewegende objecten goed in beeld te brengen. Soms is het ook heel leuk om juist beweging in het beeld te krijgen en niet een geheel bevroren beeld. Ik heb achteraf spijt dat ik mijn camera niet op het statief heb gezet, hoewel het juist ook weer mooie effecten oplevert als je los uit de hand fotografeert. Het voelt altijd lekkerder om, terwijl dat het object op mij afkomt, zelf en snel de compositie te bepalen, daarbij lever ik dan soms aan scherpte in. Ik moet daarin echt leren hoe ik mijn statief het best kan gebruiken. Gelukkig heb ik ook een éénpootstatief, dat geeft me alweer meer het gevoel dat ik niet aan de camera vastzit, maar dat de camera een verlengstuk is van mijn hoofd en handen.

naamloos-0065-20h
opperste concentratie
naamloos-0128-30h
mooie samenwerking

Ik ben erg blij, dat ik op deze manege een shoot mocht doen, zodat ik mijn opdrachtgever iets kan aanleveren, waar hij echt iets aan heeft. Na de shoot was er tijd voor ontspanning, zelfs het paard glimlachte naar mij. Ik geloof dat hij een zij was en het wel kon waarderen, dat ik voor een uurtje al zijn gangen naging. Ruitercentrum Harderwijk, bedankt!

naamloos-0204-35h
glimlach

 

 

 

Leave a Reply

