Nieuwe tijden

Er breken vaak nieuwe tijden aan als ik geroepen word om foto’s te maken. Een andere baan, een andere functie, een andere leeftijd, een ander seizoen. Nadat ik donderdag overdag een foto-en-gedichten-kunstwerk had ingeleverd bij het kantoor van het ND te Barneveld (met het thema Mens en Aarde), moest ik me haasten om op tijd in Almere te zijn waar een oudere blonde dame afscheid nam van het werk.

naamloos-0088-2k
Een nieuwe tijd

Ze heeft al veel meegemaakt in haar leven en ze kijkt blijmoedig de toekomst in. “Het ga jullie goed”, “het ga je goed.” Een nieuwe tijd breekt aan. Ik zeg vaarwel en stap in mijn nieuwe seizoen. Jaap was één van haar collega’s en zo genoot ik als partner-van ook van het heerlijke diner in Almere Haven. Het was een bijzonder gezellig afsluiten van een hectische dag. In Almere Haven ligt een park, waar het licht ‘s avonds prachtig is. Diffuus door de bladeren van de berken. En warm omdat het de laatste uren van de dag zijn. Het kwam als een verrassing dat ze op de foto moesten, maar een paar wisten ervan en de collega die afscheid nam, had geen idee. Dus het duurde even, voordat het idee geland was. Maar uiteindelijk liepen we dat mooie parkje in en kon ik met het werk beginnen.

naamloos-0079-1k
“Oude” collega’s.
Leave a Reply

