Jip

Het is totaal nieuw om mijn eigen kleinkind op de foto te zetten. Ik ben er anders bij betrokken. Ik wil alles wel vastleggen. Het is zo prachtig om te zien hoe hij contact maakt met ieder waar hij mee te maken krijgt. En het is prachtig om te zien hoe snel hij zich ontwikkelt. Jip heeft een sterke wil en laat beslist steeds van zich horen. Hij houdt van gezelschap. Hij wordt moe van gezelschap. Hij is dol op zijn fles en geniet al van een fruithapje. Elke keer als ik hem zie, zijn er nieuwe dingen om van te genieten. Soms is het moeilijk om te weten wat hij wil zeggen, maar soms is het heel duidelijk: lekkellekkellekkel, dat begrijpt toch elk mens? En koeiekoeie prrrrrrr, dat laat zich vrij vertalen.

Jip
Jip in het kleurenparadijs

Hij werkt zo hard in zijn kleurenparadijs! Ik heb de focus volledig op zijn mooie ogen en toch trekt die sliert speeksel de aandacht. Het is vertederend en uitnodigend om goed voor hem te zorgen. Die tegenstellingen zijn prachtig. Zo afhankelijk en zo kunnen laten horen dat hij het er niet mee eens is, of dat hij honger heeft, dat je iets moet doen, iets…

2 thoughts on “Jip

Leave a Reply

