gezien worden

Dan komt er weer zo’n mail binnen dat ik weer iets moet posten op mijn blog, anders zullen ‘de mensen’ mij vergeten, weten ze niet meer ‘dat ik besta’, komt er niets van ‘mijn business terecht’. Ik denk: “Toch wel goed zo’n reminder, maar aan de andere kant ook weer zo’n druk extra. Waarom zou ik er naar luisteren.” Ik begrijp het principe van de herhaling en de vernieuwing, de contante aanbieding van beelden en woorden, maar ik begrijp ook het principe van de gewenning. Er is deze week zo ontzettend veel gebeurd. Goede dingen: de mevrouw die eigenaar was van de twee hondjes, die ik al wandelend op de plaat had gezet, vond het leuk om ons te spreken en om wat foto’s te ontvangen, ze overweegt een shoot met haar honden: het begin van een klantcontact. De mindere dingen: een aanstaande bruid vraagt of ik kan shooten, maar haar datum valt op de dag voordat ik al een huwelijksshoot heb. Na overweging heb ik afgezegd, want ik moet eerlijk zijn: ik wil alle aandacht aan de al afgesproken huwelijksshoot geven en twee huwelijksshoots achter elkaar is niet zinvol voor mij noch voor de bruidsparen.

Ik kan van de binnengekomen betalingen eindelijk een smartphone kopen, dat stond bovenaan het prioriteitenlijstje. Ik wil gaan agenderen via mijn gmail account en organiseren via internet. Ik bedien mij nog steeds met een papieren agenda, maar ik wil het beter en efficiënter gaan doen.

Intussen is de hortensia, wiens groei ik per week wilde volgen opeens veel verder gekomen dan verwacht. Op een zon-wolk-zon dag leg ik de prachtige ontwikkeling van de haarvaatjes in een van de blaadjes vast, wat gaat het nu hard,zeg. Opeens zag ik het weer. Groeien gaat vanzelf. Ik moet me er niet te druk om maken, maar gewoon lekker aan werken.

groei
groei

 

Leave a Reply

