Interview

Voor het blad van mijn kerkelijke gemeente ben ik een hele middag bij Marianne te gast geweest. Zij gaf twee vrouwen stijladvies. Marianne houdt ontzettend veel van kleur en dat kun je in alle gebieden van haar leven merken. Ik wilde met een losse flitser op statief en de kleine flitser van de camera, beschermd met een melkkap schaduwloze foto’s maken, bleek dat het melkkapje van de houder gebroken was. Ik kon hem niet gebruiken. Dat zie je in sommige foto’s wel terug in de schaduw op de muur, hoe ondiep die ook is.

0002h

Daar baal ik dan wel even van, maar het is mijn eigen schuld, ik had hem op de houder en al in de tas gestopt, waardoor het een kwetsbaar geheel werd. Nu moet ik een nieuw kapje bestellen, nu maar hopen dat zoiets los bestelbaar is; je weet het nooit in dit vak, het kan zomaar behoorlijk oplopen. Het neemt mijn plezier van de shoot niet weg, want er is zo veel te zien en te beleven en het interview met Marianne, nadat haar klanten weer naar huis zijn, is heel interessant.

0033
Deze kleur was het toch?

Ik zie in de vensterbank een bordje staan met de tekst: “Gods trouw kleurt de morgen elke dag opnieuw.” Dat is een geweldige wetenschap om bij te leven. Terwijl Marianne aan haar klanten informatie geeft, dwaal ik weg met mijn gedachten: Hoe heeft God mijn dag vandaag gekleurd met zijn trouw? Later zie ik achter de armbanden die ik op de plaat zette, nog een tekst staan: “een krachtig mens…” Misschien heeft die trouw van God wel alles met deze kracht.

0006h

Leave a Reply

