Lentekriebels

Het is zulk prachtig weer, dat ik er gewoon uit moet. Zo vaak constateer ik dat die laan bomen alweer is uitgebloeid en dat ik het had willen vastleggen. Je denkt misschien: Word je daar nou niet moe van, het zijn toch elke lente weer dezelfde plaatjes. Maar dat is het nou juist! De bloei van bomen in de lente is zo rijk! Daar krijg ik nooit genoeg van, en het duurt uiteindelijk maar kort. Dus ik er vanmiddag op uit. Eerst naar de magnolia. Vanwege de magnolia ben ik op mijn plaats verliefd geworden. Wat bloeit dat prachtig en wat een overdaad aan bloemen!

Lnt-0009-2-4
Magnolia

 

Dan zie ik dat roestvlekje op die ene prachtige bloem, terwijl er zoveel vlekkeloos mooie bloemen zijn en toch stond deze wat apart van de anderen zo te stralen, dat ik niet twijfel, die moet er op. Ik had er duizend andere kunnen kiezen… Toen ben ik gestrand bij twee vlinders, en dan weet ik niet goed wat ik doe. Te klein diafragma genomen. Het waaide en die vlinders zijn ongelooflijk snel.

Lnt-0014-1
gehavend en druk 

Dan ziek ik later pas hoe ernstig beschadigd de vlinder is! Happen uit zijn vleugels, zou zij ternauwernood aan een vogel zijn ontkomen? Wat een bedrijvigheid zo’n overdadig bloeiende struik. En dan opeens vliegen ze weg. En dan denk ik later: deze foto vind ik gewoon mooi, ook al is de beweging niet bevroren en zie je alles in beweging, het geeft precies de sfeer van wat ik zag weer: alles is druk daar buiten, want je weet maar nooit hoe kort de bloei duurt.

Lnt-0018-1
Hop naar de volgende 

De tong is ongelooflijk lang.

Lnt-0029-2
vlinderslag 

Jammer, ik had hier toch echt meer een grotere scherpte-diepte moeten kiezen. Nu is de gigantisch lange tong van de vlinder al vaag. Toch ben ik blij met de foto vanwege de sfeer en de kleuren.

Lnt-0048-1
als sneeuw 

Het mooie van het middaglicht, is dat het contrasterend werkt en dat daardoor het effect van de lentebloei zo groot is. De hele wereld is in één keer zo versierd, zo koninklijk, zo prachtig, zo blij.

Lnt-0149-1
roze als tule 

Dat is werkelijk bijzonder genieten. Dan slurpt mijn hart en kom ik ogen te kort. Daarom loop ik dus met extra lenzen, ik wil voor altijd die sfeer vasthouden, die prachtige voorproefjes van hoe het in de hemel moet zijn. Tsja… een fotograaf moet ook af en toe eens aan haar hobby toekomen.

Lnt-0124-2
katjes

 

 

 

 

Leave a Reply

