Even heel wat anders

Na wat opdrachten, waar ik de foto’s niet van kan laten zien, kwam er iets heel anders op mijn pad. Een poosje geleden schreef ik om voor de grap eens mee te doen, een verhaal voor een verhalenwedstrijd. Blijkt het verhaal met nog enkele andere in een verhalenbundel te komen om te worden uitgegeven. Na even wat heen en weer mailen, lijkt de uitgeefster geïnteresseerd in iemand die een romantisch beeld kan maken. Om het winnende verhaal op de omslag tot zijn recht te doen komen, kreeg ik heel duidelijke instructies over hoe het er uit moest zien. Dat werkt ontzettend prettig.

naamloos-0130-1bk
samen liefde dragen

Ik moest acteurs zoeken en attributen, in dit geval moest ik ook mooi weer en een gepaste omgeving hebben. Dat is heel iets anders dan gewoon fotograferen hoe iets zich voordoet, of hoe andere mensen het willen hebben. Ik vond het erg fijn samenwerken met de uitgeverij Joybooks. De schets van het musje moest ook in de mand komen. Ik kreeg het supersnel toegestuurd, zodat ik aan de slag kon.

musje-1bk
zelfs vindt een mus een huis…

Leuk, zo’n opdracht, ook dit smaakt weer naar meer. Mensen vinden het leuk om aan zoiets mee te werken. Ik vind het leuk om iets te maken dat mensen zich gaan afvragen: waar zouden deze verhalen over gaan? Mooi om even iets heel anders te doen.

One thought on “Even heel wat anders

  1. Frea, wat ben je toch een veelzijdig mens. God heeft je met grote gaven bedeeld. Fijn dat jij ze weer met ons deelt.

Leave a Reply

