Geborgen

Met de komst van Jip leer ik weer een nieuw aspect in de fotografie. Hij is mijn kleinzoon en je denkt dan dat je je gang wel kunt gaan, dus je helemaal kunt uitleven. Maar niets van dat al!  Jip wordt beschermd als het kostbaarste kleinood. Mijn eigen zoon zegt: “Toen u de vorige keer flitste, is Jip heel onrustig geweest, dat wil ik niet weer meemaken, dus: geen flits!” Fijngevoeligheid en het nodige lef om toch mooie opnamen te maken van dit prachtige mannetje strijden hier met elkaar. Gelukkig gaan de lichtgevoeligheid van mijn objectief samen met mijn fijngevoeligheid en zijn de ISO-mogelijkheden tegenwoordig opgerekt en beter.

Jip-0033-1
Jip voelt zich veilig in de draagzak bij zijn mama.

Hij is nu precies een maand en omdat de ontwikkeling van een baby supersnel verloopt (vooral als oma druk is), heb ik me voorgenomen om met Jip af te spreken, zo vaak als mogelijk is. Bij elke fotoshootafspraak vraag ik me af of de route in de buurt van Jip ligt. Ik wil mijn schoondochter ook nog gaan voorbereiden op de klassieke studiomogelijkheid van ‘baby op schapevelletje in ruwhouten sinaasappelkist’. Maar ja, dan moet hij tegen die tijd flitsbestendig zijn.

2 thoughts on “Geborgen

  1. Vergeet niet om niet alleen via de lens van hem te genieten, Frea. Anders kent hij je straks alleen maar als die mevrouw achter dat fototoestel 😉

Leave a Reply

