Buiten gebeurt het

bl-0054-1h
hortensiaknop

Met dit prachtige licht kan ik niet binnen blijven zitten. Door het zachte weer lopen takken uit, bloeien de bollen en kleurt het buiten groen in allerlei tinten. Overal de diamantjes van de dauw. Goedemorgen wereld! Wat ben je mooi! Ik hou van je!

Dus ik pak mijn 50 mm. Tussen 1.4 en 3.5 moet het lukken om mooie foto’s te maken, er is totaal geen wind, dus ik waag het er op.

Niet ver bij mij vandaan is een begraafplaats, waar altijd bloemen staan. In de grond en in vazen. In tegenstelling tot wat je mag verwachten, zijn er best veel mensen. Hier wordt de liefde voor Gods schepping verweven met de liefde voor de geliefden, die niet meer hier zijn. Ik zie een portret van een jonge man, op zijn wangen liggen de tranen van de dauw. Hij was te jong om te sterven, zo levend staat hij op de foto. Het is een goed portret, een passend portret. Met intense blik kijkt hij me aan.

Zouden mensen er in de bloei van hun leven wel eens aan denken, dat het goed is als er een passend portret van jezelf bij je geliefden achterblijft? Een portret die precies weergeeft, wie je bent, hoe je leeft? Ik weet het niet, maar ik hoop dat mensen er wel eens bij stil staan en dan bij mij aankloppen: “Hé, ik wil af en toe een portret, een goeie, eentje die precies vertelt wie ik ben van binnen”. Dat zou ik mooi vinden.

bl-0014-1h
vroege violen
buiten
zo zacht en teer
bl-0004-1h
zo veel tinten paars
bl-0001-1h
juichend goud
bl-0012-1h
de druiven zijn al blauw

 

Leave a Reply

