spiegelscherven

gebroken spiegel - gebroken ziel
gebroken spiegel – gebroken ziel

Vandaag had ik een afspraak met een aantal vrouwen om te gaan schilderen. We hadden er al een tijdje naar uitgekeken. Ik had al lang een drieluik in mijn hoofd. Dus wist ik waar ik aan wilde beginnen. Schilderen helpt erg om te zien hoe een afbeelding in lagen is opgebouwd. Kleur en compositie is net als bij de fotografie erg belangrijk. Waar ik in de fotografie in een paar seconden moet beslissen hoe ik mijn toestel instel en waar ik ten opzichte van het model wil staan of liggen, daar kan ik met het mengen van verf en het opbrengen op het canvas rustig over nadenken. Ik besloot in het eerste en derde deel van het drieluik spiegelscherven te verwerken. Bij het eerste als symbool voor de gebrokenheid van ons mens-zijn en bij de derde als symbool van vermenigvuldiging, weerspiegeling en schoonheid. Het leuke bij schilderen is dat ik mijn fantasie totaal kan laten gaan. In de fotografie wil ik zo veel mogelijk recht doen aan de werkelijkheid. Het was een hele toffe dag!

2 thoughts on “spiegelscherven

Leave a Reply

