Istanbul

066
Hagia Sophia

Intussen ben ik een fotoboek aan het maken voor Jaap en Jason, mijn man en zoon. Ik ben er zelf niet geweest. Zij hebben hun eigen fototoestelletjes. Je ziet wel dat dit toestel de enorme groothoek, die het moet maken, niet aankan, het beeld geeft schuin naar binnen gerichte muren en torens weer. Ik heb geen zin om in deze lagere kwaliteit foto’s te gaan rommelen. Toch stoort het me, ik doe altijd erg mijn best om het beeld te laten kloppen met de werkelijkheid. Het is dat mijn man geen tijd heeft, maar als iemand me zou vragen een boek te maken met de foto’s die iemand anders heeft gemaakt, dan zou ik daar zwaar over nadenken of een behoorlijke prijs vragen. Het kost nogal wat als ik correcties zou moeten toepassen in de foto’s. Het voelt vreemd om met niet eigen foto’s iets te maken, terwijl ik het wel leuk vind om een creatief verslag samen te stellen. Jaap heeft wel keurig beschreven wat wat is, maar als je niet zelf de sfeer geproefd en ervaren hebt, voelt het voor mij ook anders. Het leuke is dat ik dan wel weer geniet van die ene vogel rechts boven de kerk/moskee, prachtig, net of hij daar net moest vliegen om het beeld levend te maken.

070
Binnen in de Hagia Sophia.
Leave a Reply

