Heideroosje

RenT-0293-9
winterregenboog

Ik had alles mee: een statief met flitsschoentje, zodat ik voor een dubbele belichting zou kunnen zorgen. Ik had nog nooit in de Schaapskooi geshoot, dus ik wist niet goed wat me te wachten stond. Na inspectie van de ruimte bleek mij wel dat het te krap zou zijn, als er 50 gasten bijzaten, om mijn assistent rond te laten lopen met flits en paraplu, dat zou te storend zijn. Dan maar met een enkele flitser werken. Maar eerst de hei op. Het was aan de frisse kant, maar niet vreselijk koud. Ieder sloeg een fleecedeken om en als hij of zij  voor mijn lens verscheen, straalden de ogen. De bruid zag er prachtig uit en haar dochters ook. De bruidegom en zijn zoons natuurlijk vet in pak. Het waren zeven prachtige mensen. Gelukkig had ik de nodige vragen gesteld, zodat ik snel aan de slag kon. Mijn nachtmerrie van de 40 bruidsmeisjes en de kapotte flitser galoppeerde over de heide weg. Ik voelde rust genoeg om mijn 50 mm lens af te wisselen met de 50-150 mm. Die gebruik ik voor de beroemde “CD-hoes opnamen” en kan ik snel wisselen tussen portret met mensen in de achtergrond en soloportret.

Pas als het bruidspaar hun foto’s in ontvangst heeft genomen, kan ik iets meer vertellen. Met beeld erbij. De tranen die ik vandaag zag hebben me geraakt, meer dan de stralende ogen en de glimlachende monden. Dat komt dus later… tot dan!

2 thoughts on “Heideroosje

Leave a Reply

