Bezig in de nacht

Het was vannacht weer raak! Ik ben toch bezig geweest om de flitser te proberen te herstellen. Er was maar één klein dingetjes stuk. En de bruiloft begon al. Groots en overweldigend met veertig bruidsmeisjes. Ik bleef worstelen met die flitser. Er kwam niets van de shoot terecht. Ik denk dat het te maken heeft met de spanning van het perfectionisme. Je wilt dat er niets verkeerd zal gaan. Maar dat is onrealistisch en een ontzettend hoge lat om bij te leven. Vandaag een bruiloft bij de Schaapskooi in Ermelo. Straks ga ik er heen. Alle lenzen schoon, alle statieven in de krat, alle flitsers en batterijen klaar en opgeladen. Ik heb er zin in, maar ik moet altijd even er zijn en na de eerste klikken voel ik niets meer van de spanning van vannacht. Dan loopt het als vanzelf. Mijn liefste is mijn assistent en het is bovendien Valentijnsdag. Dat voelt wel weer geweldig fijn.

2 thoughts on “Bezig in de nacht

Leave a Reply

